4/2

jag lät bli att följa mamma och mormors trend att föda första barnet en vecka för tidigt, skulle gjort det igår i så fall. mammas gissning på idag känns inte så troligt heller. hade lite annorlunda känningar igår kväll så marcus och jag försökte oss på en färdknäpp =) men utan resultat verkar det som...

energin från igår finns definitivt inte kvar nu =( men jag ska försöka få badrummet gjort i alal fall.
har sovit så dåligt de senaste nätterna, inge vidare kul... vaknat hundra gånger per natt har jag ju gjort i flera månader redan. men nu är det som att jag är klarvaken varje gång, hinenr tänka en massa saker innan jag somnar om. det är inte så att jag ligger vaken och grubblar, jag somnar alltid om i princip på en gång. men hjärnan verkar gå på högvarv eller nåt. hinner tänka hundra tankar på den korta tiden. men på morgonen minns jag knappt nånting av det som flög genom huvet under natten. det va trevligare att drömma en massa konstigt istället =) roligare i alla fall!

undrar om man skulle sätta sig på balkongen en stund, det verkar ju va så fint väder!!! har blivit varnad att det är snorhalt ut så promenera själv vågar jag inte! men att bara sitta i solen en stund kan ju va härligt. längta bort till sommaren.... hoppas det blir en bra sommar i år. marcus och jag ska försöka se till att få vara lediga typ två mpnader elelr nåt i sommar. jag tar ut min semester så går han på pappaledighet under tiden och sen tar han ut sin semester och jag går tillbaks på mammaledighet! det är dock fortfarande lite oklart hur det blir med mina semesterpengar iom ägarbytet... det gick ju rykten om att pengarna skulle betalas ut nu och allt annat har ju betalats ut redan, komp och sparad semester och sånt. men de dagar vi har jobbat ihop i år, som gäller för nästa semesterår, alltså till sommaren, dom har iaf inte ännu betalats ut. vi får se hur det blir. som vanligt väldigt luddigt med information på mitt jobb...

nu ringer marcus =) ha de!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du verkar iaf ha lite koll på ledighet o semester o så.. Jag fattar o vet inte ett dugg ärligt talat..

Vi kör på en sån man spänner fast med bältet. vi fick låna en av Tobbe o Lisa och kör på den. Den andra varianten är smart o smidigt, men det är säkert en vanesak..

var precis ner på vaksala torg en sväng och kollade på marknaden (det lilla som var) och gick hem igen, handlade på vägen. 2 kassar. nu borde det ju hända ngt ;)
det var lite halt ute, men jag kan ju inte påstå att jag går med värsta takten. jag går ovanligt sakta i normalt tillstånd. jag går typ o lullar nu. haha..
det var otroligt skönt ute. skulle jag sätta mej på balkongen skulle jag mest få i mej avgaser =P
kramis

2008-02-04 @ 13:52:12
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

Haha, jo jag håller med dej, det blir bökigt, så blir man sur o så skiter man i det.
anledningen till att jag blev sur idag var för att jag läste mej till att det skulle vara klart den 10 för utbetalning den 25 varje månad. men det skulle bli i mars. (vi trodde februari) och då sabbades alla våra planer (eftersom jag blir utan pengar i februari) och jag ville vänta hem A för att bestämma något annat.

tror inte man ska ha dåligt samvete ifall man vill stanna inne i 2 dagar isträck. jag har sovit hela dagar ibland. tror man behöver det. kroppen verkar ju säga till när man pallar eller inte..
tänk sen då, då har du ngn som struntar i hur du mår. då måste man vara alert och passa kottar, oavsett hur man mår..
passa på nu o ligg o dega. d gör jag =P

nej vinter nej, det hoppas jag också. vi tog iofs vinterdäck på vagnen. kan man ju skratta åt nu :)
längtar tills jag får hämta hem vagnen. den står hemma hos mamma o väntar..
ställt upp säng o så än?

2008-02-04 @ 14:56:43
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

jo vi köpte en ny. tyckte det kändes kul med en egen och om vi ska ha fler barn sen. har man mycket pengar så kan man ju passa på.
såg något barnvagns test i tidningen häromdagen. såg du det?
hann inte läsa innan tidningen rök.. =/

jag trodde också det var utbetalning samma månad, vad det jag hörde när jag pratade med någon som hade med f-kassan o göra. måste ha missuppfattat. och det borde stå tydligt på hemsidan. det gör det inte. jag fick leta av bara den bara för att hitta ett utbetalningsdatum..

vi skulle äta lax idag, men jag kom på att jag inte alls var sugen på det så det blev pasta o sås istället =P

2008-02-04 @ 18:27:17
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

Du får gärna dela med dej om du vill :)
Själv håller jag på o lär mej kyckling.Har haft supersvårt för det och aldrig ätit det hemma när jag var liten.
Hoppas du sover som en prinsessa inatt!
Kramaa

2008-02-04 @ 21:30:48
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0