Till Isabel!

Spenatravioli med tonfiskröra
4 portioner

2 paket à 250g färsk spenatravioli med ricottaost-fyllning
1 burk à 200g tonfisk i vatten
½ rödlök
5 marinerade soltorkade tomater
100g naturell färskost (philadelphia)
1-2 msk mjölk
2 msk hackad färsk basilika
1 tsk citronpeppar
(2 msk kapris)

Koka pastan enligt anvisning.
Rinn av tonfisken, finhacka rödlöken och strimla tomaterna.
Blanda Philadelphia med mjölk. T illsätt övriga ingredienser.
Röran serveras kall till pastan. (Strö kapris över)


Urgott och superenkelt recept!! Jag brukar inte ha nån kapris, vet ärligt talat inte ens vad det är =)
Första gången jag gjorde receptet hade jag inte tillgång till färsk pasta så jag köpte istället Barillas (tror jag) tortellini med spenat- och ricottaost-fyllning. Funkade jättebra och har kört med det varje gång. Men färskt är säkert godare.



Kommentarer
Postat av: Isabel

Tack så mycket!



Kommer att köra på torr tortellini men jag tror det blir super ändå!



Kapris är små gröna som ser ut som ärtor men smakar annorlunda, finns ofta i en del potatissallader.



2008-12-04 @ 11:00:38
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0