10-månaders kontroll

Det va nog den sämsta kontroll av någonting jag varit på. Vi satt på en matta en stund och Max fick leka med ett par klossar och en mugg. Han va helt nyvaken och lite blyg inför sköterskan så han satt mest bara och stirrade på henne. Han kom väl igång litegrann efter en stund och sköterskan tyckte det såg jättebra ut. Men jag tyckte inte hon såg nånting.
Han är i alla fall 73 cm och vägde 8 990 gram. Hon tyckte som vanligt att det va en lite dålig viktökning men ok. Speciellt eftersom han nu har haft diarre i 1,5 vecka. Eftersom han är relativt pigg trots magen tyckte hon inte att det va nåt att oroa sig för. Men höll det i sig skulle vi ringa vårdcentralen på fredag morgon. Max bajsade gärnet precis innan vi gick och strax efter vi kommit hem. Varför kunde han inte bajsat där?? Igår och idag bajsar han typ vatten........

Max skrämde mig rejält precis innan vi skulle gå. Han har varit lite små-varm till och från medan han haft diarrén men inte så mycket att jag brytt mig om att kolla upp det. Men idag har han känts varmare men jag kunde inte hitta termometern! Troligtvis har Max placerat den under tvättmaskin.... Hur som helst sprutade det ju ur honom precis innan vi skulle gå och han total-slocknar mitt under tvättningen!!!! Skötbordet som är det sista stället i universum han skulle somna på! Sover sig igenom påklädning, på med ytterkläder och till och med overallen som han hatar! Sen sov han hela vägen ner till vagnen och hela vägen till sköterskan. Som tur va piggnade han ju till där borta och hon tog tempen på honom som visade knappt 38grader. Jag fattade ingenting. Han ville inte ha sin burk till lunch heller, men en banan slank lätt ner. Det är extra kul att ta tuggor från en hel banan =) När vi kom hem gjorde jag en extra stor tallrik gröt men han åt inte ens hälften. Sen vatten-bajs och nu sover han.

Till råga på allt gick jag till Ica efter BVC och skulle handla bl.a. lunch till mig. När jag ska betala upptäcker jag att jag inte har nån plånbok med mig.... Pinsamt. Tur att vi har matlådor hemma. Nu ska jag diska.

Kommentarer
Postat av: Hille

Förstår det känns bättre att bo i salabacke än gottsunda. Är ju lite närmare stan med. Med oss är det bara bra...livet flyter på. Räknar just nu ner dagarna till jul och framförallt nyår när vi ska åka hem och hälsa på:-) Hur är allt med er? Kram

2008-12-10 @ 15:23:11
URL: http://hilleihovet.blogg.se/
Postat av: Isabel

Usch vad pinsamt med plånboken! Min värsta mardröm!



VAd läskigt att han somnade så! Jag hade nog också blivit livrädd, skönt att han piggade på sig sedan!



Tänkte bara kolla ifall ni ville ses något nästa vecka?

2008-12-10 @ 16:55:34
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0