eftersom jag inte har så mycket annat att skriva om så kommer ännu ett inlägg om min sötnos

max va så söt igår =) såklart, man är ju lite partisk... =)
först när vi kom till bergsbrunna så började han helt plötsligt krypa på riktigt, på alla fyra! bara nåt steg åt gången och det verkade som att det gick på automatik utan att han fattade vad som hände för han blev jätteförvirrad och skitsur =) han såg så rolig ut där han tumlade runt men efter en stund va han så sur så han slutade kräla helt och hållet. han va väl inte riktigt redo än eller så tyckte han att det gamla hederliga sättet går ju mycket snabbare. han kröp inte på alla fyra mer på hela dagen.
hemma på kvällen så reste han sig knappt utan hjälp från mig! han ställde sig genom att klättra på mig, först på benet, sen tog han tag i en arm och så i tröjan. det enda jag hjälpte till med va balansen, styrkan fixade han själv! han är så jädra målmedveten...
senare innan vi skulle sova stog vi och busade framför spegeln. jag pussade på min spegelbild på spegeln och plötsligt började max gapa och trycka sitt lilla underbara tryne mot sin egen spegelbild efter varje puss jag gjorde. sen tittade han på mig och skrattade =)
han sitter också bättre och bättre själv, vi tränar honom litegrann och det händer så mycket från dag till dag! är så glad att jag knappt märker av att han får tänder heller. eventuellt att han är lite lite kinkigare och klängigare men inget jobbigt. ingen feber, ingen diarré, ingenting sånt alls. tänk om han skulle ha lika ont som när mina visdomständer växer, då skulle det inte va konstigt om han bara grät och gnällde. men som tur är verkar det inte vara så!

nu ska jag äta klart min frukost, han borde väl vakna snart tycker jag =)

Kommentarer
Postat av: morfar till max



Max grym som vanligt igår!

OS 2028 ??

2008-08-13 @ 10:26:00
Postat av: Isabel

Vilken duktig kille! han är tidig med sina saker.



De vanliga tänderna brukar inte vara så farliga, värre är det när de stora kindtänderna ska upp. Alva har fått 2 samtidigt och den tredje är på väg upp. Hon har varit en sådan grinskalla!

2008-08-13 @ 11:11:41
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0