helgen som varit

har varit en lugn helg som vanligt. max blev två månader i lördags, stora pojken! tiden går som sagt sååå fort!

i lördags va vi och fikade hemma hos johanna, björn och lilla nemi! båda dom små bebisarna sov nästan hela tiden =)
i söndags åkte vi till gårdsvägen och gick långpromenad i mina gamla kvarter. sen fick vi sommarens första grill-middag lagad av självaste kock-kungen, far min =) mumma!!! fick även se lite videofilm från första tiden efter att vi flyttat från stor-stockholm till "lantlga" härliga bergsbrunna! vi va så små så små =) synd att husen är så dyra i bergsbrunna....... skulle älska om max (och eventuella syskon) fick växa upp där! men det känns väldigt omöjligt med våra jobb tyvärr =( kedjehus i storvreta kanske??

idag har vi varit ute och traskat med johanna och nemi i solen. så himla skönt väder!! blir så glad! vi har dessutom äntligen fått vår nya spis/ugn!! men innan vi får använda ugnen så måste den "rökas ur" och då fick max absolut inte va hemma för det skulle bli alldeles för mycket rök i lägenheten. marcus är ju bara hemma sent på kvällarna och då tänker minsann inte jag traska iväg på promenad ensam i gottsunda. så vi får nog vänta tills helgen. har vi väntat i över två månader kan vi nog vänta fem dagar till =) men jag är så sugen på ugnslagad lax.....

imorgon ska jag hälsa på jobbet och visa upp max, hoppas han bestämmer sig för att vara på bra humör! sen på onsdag ska jag äntligen på återbesök på mvc. vill ju veta att allt står rätt till så jag vågar börja träna lite. denna sommars bikinisäsong är ju bara att glömma men nästa år ska jag va i topptrim! om jag inte råkar vara på smällen igen....
min syster och pappa och jag har redan gjort upp planer för träning och barnvakt =) längtar efter träningsvärk och inte bara "bära-max-värk"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0